Мітки

неділю, 12 листопада 2017 р.

Хто людям добра бажає , той і собі має




Мета:Узагальнити знання учнів про правила поведінки вдома , в школі, в громадських місцях , виховувати шанобливе ставлення до старших. Батьків, виявляти піклування про молодших, слабших.

Обладнання: лист професора Будь-ласка,7 розрізаних ключів, карта подорожі з зупинками, картки для семофора,комп’ютер , проектор.

                                                      Хід заняття
1. Повідомлення теми і мети заняття.
Вчитель.
Дорогі діти, сьогодні унашій школі незвичайний день- ми проводимо день духовності.
Ми пигадаємо, що
Ніщо не обходиться так дешево і не ціниться так дорого ,як ввічливість.

                                              ( М. Сервантес)

Справжня ввічливість полягає в доброзичливому ставленні до людей.
                                                  (Ж.Ж. Руссо)

Діти, зачекайте щось ми пропустили.Я розпочала свято ,але що ж я не зробила?
Так, я не привіталася.Тож давайте привітаємось , складаючи віршик. Я буду Розпочинати  речення , а ви по моїй команді дружно говорити –добрий день.
            Треба дружно привітатись :
           Добрий день.
          Дружно голосно сказати :
           Добрий день.
          Вліво, вправо поверніться,
           Туди, сюди посміхніться,
           Добрий день (3 рази ).
Ми отримали листа від професора  Будьласка :

Діти запрошую вас  до країни Доброти і Ввічливості.Але шлях до неї буде нелегким. Його треба подолати і підтримати один одного.,А будемо ми подорожувати 3 командами.
1 команда-Леді
Девіз:
2 команда-Лицарі
Днвіз:
3командаДжентельмени
Девіз:
 Надіюсь ви зможете отримати ключі від країни Доброти і Ввічливості.( Ключі намальовані на цупкому папері і розрізані на 6 частин.). На кожній зупинці ви зможете одержувати частину ключа , які в кінці подорожі ви зможете у ключ від країни.

Отже, відправляємось у подорож. Але спочатку познайомимось з  маршрутом:



ІІ. Вступна бесіда з хвилинкою поезії.
Учитель. Діти ,ми відправляємось у місто Добра ,Але спочатку  дізнаємось
- що таке доброта? Що ховається за цим словом? Яка схованка людської душі відкривається цим ключем?

 Доброта - це ліки від багатьох хвороб, і, насамперед , від дурних. Це чудесна, світла властивість допомагає людям жити, творити, робить життя гарним та прекрасним. Як же воно виникає? Адже в серце людини не заглянеш. Немає приладу, що міг би визначити - чого там більше, зла або добра. Добро починається з любові до всього живого. Добра людина - та, хто поважає людей, допомагає їм; вона любить та охороняє природу. А якщо людина добра, вона спокійна, весела, від неї відходить тепло.

 За легендою, коли народ¬жується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини ангела - охоронця. Уві сні ангел цілує ди¬тину тричі: в чоло — аби вона зрос¬тала розумною; в личко — щоб була красивою; в груди — аби здоров'я, любов та доброта вселилися в її тіло, серце та душу.
Учениця
Людина починається з добра,
Із ласки і великої любові,
Із батьківської хати і двора,
З поваги, що звучить у кожнім слові.
Учень
Людина починається з добра,
Із світла, що серця переповняє,
Ця істина, як світ, така стара,
А й досі на добро нас надихає.

Учениця
Людина починається з добра,
З уміння співчувати, захистити —
Це зрозуміти всім давно пора,
Бо ми прийшли у Світ добро творити.


Учитель
А зараз ми подивимось ,чи ви зумієте розібратись у життєвих ситуаціях ідати поради для школярів.
          Зустріч подружки після хвороби.

Зустріли якось учні свою однокласницю Надійку після хвороби .( Вона хворіла на вітрянку ).на її обличчі ще не зійшли ранки і не змилася зеленка.
- Ой яка ти смішна !- засміялась її подружка Ніна.
- - Ти ще довго ходитемеш такою негарною ? Навіть на носі в тебе зеленка. ,- підхопила Маруся.
- - А ми їздили на екскурсію . Було дуже цікаво. Ти все пропустила.,- загомоніли інші. \- Ми вже багато нового вивчили  з математики. Певно ти нічого тепер не зрозумієш, адже ти і раніше не дуже зналась на математиці.
- Надійка скоро попрощалась та пішла зі сльозами на очах.
- Продовжіть розповідь і виправте помилки.

                     На вулиці

Вулицею йде хлопчик. У нього з кишені випала новенька ручка. Ви йшли позаду і бачили це. Ви дуже хотіли б мати саме таку. Як ви вчинете ? Чому?

                         Вдома

Наталка була одна в кімнаті .Вона прибирала на столі. І випадково штовхнула кришталеву вазу. Та впала додолу й розбилась. Що робити ? Зізнатись ?  Чи промовчати?Чи може сказати, що вазу розбив кіт Мурко?

Вчитель
Від рідної хати дитину
Веде у широкій світ
Ота єдина стегна,
Що дарує красу і цвіт.
Іди по тій стежці, дитино,
Даруй любов і тепло,
І пам'ятай, ти — людина!
Вчись, думай, твори добро.

- Яким робить людину доброта? (Чарівним, гарним. Людина, у душі якого доброта, приємно виглядає, у нього вираження радості й спокою на лиці, мила посмішка грає на його губах).

- Яка людина може бути доброю? (Добрим може бути тільки той, хто завжди доброзичливий до людей, хто думає не тільки про себе, але й про інших. Добра людина завжди враховує інтереси інших людей.)

- Як ви вважаєте, які правила доброти необхідно виконувати, щоб бути добрими? (Любити людей знайомих і незнайомих, призивати людей до гарних взаємовідношень, робити добро для близьких, друзів, бути добрими, допомагати в біді, залишати після себе лише добрий слід.)

- А що гласить про доброту народна мудрість?
(Доброта без розуму порожня.
Хто любить добрі справи, тому й життя миле.
Роби іншим добро - будеш і сам без лиха.
 Добра справа харчує і душу і тіло.
Добра людина в добрі живе століття.
Погано тому, хто добра не творить нікому.Чого не зробиш силоміць, того доб'єшся добром.
Доброта ніде не губить свого достоїнства.
Добре слово лікує - зле калічить.
Добра слава лежить, а худа - біжить.
-Молодці, Кожна команда одержує 1 частину чарівного ключа.
ІІІ. Час проблемних запитань.
Найдорожчий  скарб людини - її "золоті" або "чарівні" слова. Якщо людина їх вживає в мові, то можна сказати, що це багата людина. Відшукаємо ці слова на острові Скарбів( Я допоможу вам запитаннями).
- З якими словами вранці варто звернутися до рідних, сусідів, учителів, знайомих?
- Ви ненавмисно штовхнули сусіда по парті.
- Як попросити продавця показати іграшку?
- Що ви повинні сказати, коли ви отримали подарунок?
- Що потрібно відповісти, якщо ви не можете виконати чиєсь прохання
- Якими словами потрібно звернутися до вчителя, якщо він розмовляє з іншою дорослою людиною?
- Як подякувати за обід або вечерю?
- Якими словами прощаються?

Вчитель.
Молодці. Ви відшукали золоті слова з острова Скарбів.
Давайте ще раз повторемо ці слова з екрану. І ви отримуєте 2 частину ключа.
Гра: " Я скажу, а ти продовж".   
Тане навіть крижана брила
від слова теплого .............. (Спасибі)
Зеленіє старий пень,
почує тільки ..............   ( Добрий день)
Якщо більше їсти не в силах,
скажемо кухареві ....... ( Спасибі)
говоримо: .............. ( Пробачте, будь ласка)
І у Франції і у Данії
На прощання говорять:............... (До побачення)

Висновок: - Чарівні слова - це добрі слова.
- Яким вони роблять наше життя? Ці слова поєднують людей, зближають, роблять добріше.
- Тільки по словам можна судити про те, що людина добра



Вчитель:Щоце за шум ?
( Звучить музика змультфільму про Шапокляк).
Шапокляк:Куди це я потрапила? Чому це ви всі такі охайні, гарні?
Вчитель : Це наші діти йдуть до країни ввічливості.

Ш. :Та що ви ? Навіщо вам це ? Ось залишайтесь зі мною.
( Діти ввідмовляються.)
Ш.: Ну добре я вам дам поради, якими ви можете користуватись в країні Ввічливості і Доброти.


                 Шкідливі поради

Ніколи не мийте шию, вуха,обличчя,.Вони знову будуть брудними.Навіщо марно витрачати свій час.
Стригтись теж не обов’язково, бо коли постарієш, все рівно полисієш.
Вранці зовсім не обов’язково завязувати шнурки на черевиках , бантики в косах,бо вони протягом дня самі розвяжуться.

Вчитель : Діти , хіба вам подобаються такі поради, хіба можна ними користуватись?
Ш.:Що? Не  ажаєте таких порад. Ну  оді слухайте інші.
1) Якщо товариш запросив тебе на д.народження, залиш подарунок дома. Він тобі і самому згодиться.
2) Ні з ким в гостях не розмовляй, тільки хапай їжу і їж, їж.
3) Дівчаткам треба завжди ставити підніжки, показувати язика, лупцювати.
4) Якщо твій товариш упав, покажи на нього пальцем, смійся голосно.

Вч: Це поради хуліганські, нам з тобою не подорозі.Діти, нам треба довести, що ми їй не друзі та навчитись справжніх правил поведінки. Давайте прочитаєм хором.
1) Не поспішай першим сідати за стіл.
2) Не розмовляй під час їжі.
3) Не перебивай того, хто говорить.
4) Не показуй пальцями на інших.
5) Поступайся місцем людям похилого віку.
6) Не забудь вибачитись, якщо когось штовхнув.
Ш: Добре, я зрозуміла, що ви хороші діти, а мені соромно, я піду до чебурашки.
Вч: Зараз на нашому шляху семафор ввічливості.І тепер залежить тільки від вас чи дозволять вам рухатись далі. Червоний колір-забороняю, зелений – дозволяю.
 Я зачитую репліки, а ви маєте сказати де правильно, де ні.Якщо правильно- зелений.Не правильно- червоний.
1) Дай темені хлібину- звертається хлопчик в магазині до продавців.
2) Вибачте, я штовхнула вас не навмисно.- кажеь дівчинка в автобусі.
3) Покличте до телефону Марину.
4) Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі, сказала дівчинка бібліотекарю.
5) Люба бабусю, я з задоволенням тобі допоможу.
Молодці, ви добре справились.Симофор показує зелене світло. (Звучить фонограма поїзда.)

ІV. Фантастичне проектування.
Учитель. Ми продовжуємо свою подорож. На нашому шляху озеро Фантастичне. Тут зустрічають нас екскурсоводи.  На цьому озері ми можемо тільки чинити корисні і добрі діла.
Учень
Проганяй мерщій дрімоту –
І рукам давай роботу.
І роби невтомно, вміло,
Хоч мале, та добре діло.
Учень
Ти добро лиш твори повсюди,
Хай тепло твої повнить груди,
Ти посій і доглянь пшеницю,
Ти вкопай і почисть криницю.
Учень
Волю дай, нагадуй пташину,
Приласкай і навчи дитину,
Бо людина у цьому світі
Лиш добро повинна творити!
Вчитель.
Діти, а я хочу нагадати , золоте правило ввічливості- Відноситись до людей треба так ,як би ви хотіли, щоб ставились до в
 

Учитель. Закрийте очі і уявіть собі: « Що було б, якби зникла доброта?» (відповіді дітей).

1. Стенд «Добрі чарівники» (діти показують малюнки і розповідають які добрі діла зробили вони).

3. Фантастичне проектування. Робота в групах.

V. Привал Долоньок.
Учитель. Немає на світі двох однакових людей. Кожна людина — індивідуальність. Навіть близнюки, ззовні подібні, як дві краплини води, різняться між собою своїм характером, бажаннями, поглядами на життя. Люди відрізняються фізичними да¬ними, розумовим розвитком, здіб-ностями, характером, смаками, упо¬добаннями, темпераментом. У них різне ставлення до перемог і поразок, до знайомих, рідних, друзів. У кож¬ного з людей своя біографія, свій сут¬тєвий досвід. Щоб людині добре жи¬лося, працювалося, щоб вона мала гарне самопочуття, й середовище має бути сприятливим, комфортним. У державі повинні панувати мир і процві¬тання, у колективі — доброзичливі взаємовідносини, у сім'ї — добробут і любов.

-А зараз проведемо гру я дарую тобі…
( Діти стають в коло  .Передаючи свічку –символ добра , висловлюють добрі побажання.)
Вчитель.: Летіть , промінчики побажань ,несіть маленькі іскорки доброти,щоб всі жили у мирі і злагоді.
оВч.   Молодці. Ось вам наступна частинка ключика.
6.Річка Дружби

-А ми добрались до зупинки-Річка Дружби.
-Пісня Єсли с другом вишел в путь…
-Хотіли б ви мати такого друга,як у пісні ?Які риси вам сподобались?


-Але не завжди буває злагода. Аякщо виникає сварка , тоце кінець дружби, чи ні?
- зараз кожна команда пригадає мирилки і за допомогою своїх пальчиків помиряться.

Вч. Ось вам іще 1 частина ключика.

Вч:
7.Місток згоди
. Погляньмо хто нас зустрічає.
Королева чистоти: Добрий день. Я королева чистоти. Люблю в усьому порядок, охайність, цікаво чи ви приучені до порядку чи тримаєте свої речі чистими чи знаєте як себе треба поводити. Давайте пограємо гру «Так чи ні». Де потрібно кажіть так, де непотрібно- ні.
Перед їжею помити руки
Вранці я не вмиваюсь
Моїчеревики чистить мама.
Вранці швидко прибираю ліжко
Завжди обгортаю підручники
Постійно відриваю ґудзики.
Завжди забуваю причесатись.
Мої іграшки завжди складені.
Я завжди човгаю ногами.
Постійно чищу зуби.
_ Добре, молодці.А зараз перевіримо чи ваш портфель не схожий на той, про який говориться у віршику.Нумо гляньмо, що у ньому.
Поки йде завзята гра
Бо ж портфель усім відомо є обличчя школяра.
Ось книжки та що це з ними.
Чом вони у плямах синіх.
Пошматовані, брудні.
Страшно глянути на них.
Подивіться на сторінки
Не сторінка, а картинка, помальована така.
А обкладинка ну горе, ніби побувала вчора в людожерливих руках.
А зараз подивимось чи ви вмієте складати свої портфелі.
Гра «Збери портфель»
Вч; Шановна королево, наші діти старанні, охайні і я думаю ми дамо їм останню частину ключика країни доброти.
Вч Діти, подивіться чи повністю склали ви свої ключі.Тепер ви маєте ключі від країни ввічливості. І ми можемо відмикнути її для себе. Тепер ви жителі цієї країни і значить ви всі отримаєте знання ввічливих, вихованих, добрих, дружніх дітей.
Сказав мудрець:
_ Живи добро звершай!
Та на город за це не вимагай
Лише в добро та вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи й звіра
Хай оживає істина стара-
 Людина починається з добра.
-


Немає коментарів:

Дописати коментар